četrtek, 04. april 2013

ZAKLJUČKI KETONSKE DIETE

POZITIVNI UČINKI
Ketonska dieta je zelo učinkovita pri zmanjšanju telesne maščobe, uravnavanje krvnih lipidov in glukoze. Zniža tudi vrednosti krvnega tlaka, telesne mase in zmanjša obseg trebuha. Pozitiven učinek se kaže tudi v tem, da ni velikega upada mišične mase kot pri drugih dietah (npr. hipokalorični)!

NEGATIVNI UČINKI
Kljub vseh pozitivnih učinkov ni dolgotrajni način prehranjevanja. Ne dopušča zadostno količino polnovrednih žit, sadja in zelenjave (prehranskih vlaknin), kateri so zelo pomembni pri vzdrževanju normalne črevesne flore in zagotavljanju zadostne količine vitaminov in mineralov. Na lastnih izkušnjah sem v drugem mesecu začutil težave pri izločanju blata, kar me je tudi privedlo do prekinitve diete.

ZAKLJUČKI
Dieta je ena od možnosti za hitro izgubljanje telesne maščobe in uravnavanje glukoze v krvi in krvnih lipidov. Ko so doseženi želeni rezultati, pa je potreben postopen prehod na uravnoteženo prehrano in zdrav življenjski slog.

Zaradi ugotovljenega in dosego mojega cilja (znižanje telesne mase, in zmanjšanje obsega trebuha) prehajam na uravnoteženo zdravo prehrano, kjer bom vzdrževal pridobljeno telesno maso in zagotovil organizmu vse potrebna makro- in mikro- hranila.

torek, 02. april 2013

8. TEDEN - KETOGENE DIETE

Tudi v zadnjem mesecu z dvigom OH mi je uspelo izgubiti še 2 kg, kar se tudi pozna na spodfnjih slikah:









V mescu aprilu bom nadaljeval s kaloričnim vnosom 2000 kcal, vendar v razmerju makrohranil po načelih zdrave uravnotežene prehrane.

torek, 05. marec 2013

4. TEDEN - KETOGENE DIETE

No, 1. faza je končana. Pa poglejmo spremembe:

 Tabela 1: Spremembe v 4. tednih:

Teden /
Začetek
4. teden
Razlika
meritve
4.2.2013
4.3.2013
telesna masa (kg)
107,5
104
3,5
ITM (kg/tv2)
27,98
27,07
0,91
obseg trebuha (cm)
107
99
8
obseg bokov (cm)
110
107
3
obseg zapestja (cm)
18,5
18
0,5
holesterol (mmol/l)
4,78
4,73
0,05
trigliceridi (mmol/l)
1,57
0,83
0,74
glukoza (mmol/l)
5,5
4,6
0,9
krvni tlak (mmHg)
126
111
15
84
62
22


Pri vseh meritvah so opazme znižane vrednosti. Največ se pozna pri obsegu pasu kar 8 cm manj kar se tudi vidi. Telesna masa se ni dosti znižala, ker sem izgubil samo odvečno maščobo, mišična masa pa je ostala. Pri raznih drugih dietah (npr. hipokalorični dieti) izgubimo najprej mišično maso in nato počasi maščobo.Ostale meritve kažejo na boljše stanje, ne vem pa si razlagati preveč znižan krvni tlak.

Na spodnjih slikah so prikazane razlike pred dieto in po štirih tednih:




Kaj naj rečem ... kar lepa preobrazba v štirih tednih.

Ta teden bom štartal z drugo fazo diete s katero bom v dveh do treh tednih  prišel v 3. zaključno fazo.

V drugi fazi oz. obdobju bom zmanjšal za 10 % maščobe in energijski vnos za 200 kcal, ter povečal za 10 do 15 % ogljikove hidrate (50g do 75g na dan).

V zaključni fazi bom prešel na zdravo in uravnoteženo prehrano. Če bom žele še kaj hujšati pa bom malenkost zmanjšal energijski vnos.

torek, 26. februar 2013

DAN 22

Tudi ta teden sem izgubil 0,5 kg, brez večjih težav in odrekanj. Pred mano je še zadnji teden stroge diete z omejavanjem OH. Po končanem zadnjem tednu se bom še enkrat slikal, izvedel meritve in pregledal razliko s začetnim tednom. Nato bom naslednja dva tedna počasi dvigoval vrednostti OH in prišel na normalno, zdravo in uravnoteženo prehranjevanje katerega bom prilagodil na takratno telesno maso in na počasno izgubo kilogramov do željene telesne mase.



Tabela 1: telesna masa po tednih


Začetek
1. teden
2. teden
3. teden
4. teden
4.2.2013
11.2.2013
18.2.2013
25.2.2013
4.3.2013
107,5 kg
105,5 kg
 105 kg
104,5 



Uspešno prehransko terapijo oz. dieto  tudi vam. LP

torek, 19. februar 2013

DAN 15

Pa še drugi teden je minil. Počutim se še vedno dobro in nimam nobenih težav, katere bi me ovirale pri vsakodnevnem življenju in telesni dejavnosti. 

Tabela 1: Telesna masa po tednih


Začetek
1. teden
2. teden
3. teden
4. teden
4.2.2013
11.2.2013
18.2.2013
25.2.2013
4.3.2013
107,5 kg
105,5 kg
 105 kg




 Danes je na tehnici pokazalo le 0,5 kg manj, kar sem tudi predvideval, saj sem si na tak način sestavil dieto. Začetni teden je skoraj pri vsaki dieti podoben, ker organizem doživi "šok" zaradi spremebe prehranjevanja in navad, izgubi zadržano vodo in avtomatsko shujša več.

Po dveh tednih bom pregledal skupni energijski vnos in hranila, ki sem zaužil.

Slika 1 prikazuje povprečje hranilin energijske vrednosti v prvih dveh tednih:

Slika 1

Slika 2: graf prehranjevanja po hranilih in energiji
 V preglednici 2 pa so zapisana opazovana hranila po dnevih:

Preglednica 2:

Dan
Energija
Akt.n
MK_n
MK_e
MK_v
HOL
VL
VitC
Na
H2O
B
OH
M
Enota
kcal
kcal
g
g
g
mg
g
mg
mg
g
g
g
g
4. 02. 13
2.449
0
95,07
43,67
8,85
1.651,97
6,91
59,61
2.880,09
4.082,46
182,59
23,20
181,32
5. 02. 13
2.413
0
44,13
50,54
9,72
1.324,84
12,97
139,02
3.282,91
4.368,53
171,16
18,53
185,95
6. 02. 13
2.196
0
57,07
72,26
15,70
1.574,03
15,18
123,82
2.586,33
4.067,07
136,43
17,19
177,99
7. 02. 13
2.247
0
71,46
57,40
15,87
1.362,31
12,05
86,21
2.857,48
4.256,97
159,15
20,06
172,14
8. 02. 13
2.366
0
68,11
56,95
12,72
1.354,43
19,22
222,94
2.737,96
4.806,13
123,11
25,83
198,70
9. 02. 13
2.169
0
43,72
35,02
9,37
1.034,86
10,85
30,67
2.309,49
2.872,87
146,26
19,77
169,20
10. 02. 13
2.097
0
59,14
64,27
13,04
1.295,70
6,17
53,84
3.216,61
4.418,75
156,66
15,53
158,14
11. 02. 13
2.067
0
69,18
58,01
13,93
1.414,11
13,43
66,23
2.377,18
4.307,93
109,69
21,73
173,44
12. 02. 13
1.936
0
17,81
24,07
7,19
1.023,98
8,07
66,77
5.046,48
4.405,97
146,16
18,20
142,70
13. 02. 13
1.901
0
66,45
46,28
8,02
1.362,87
16,15
104,66
1.700,86
3.121,36
116,82
24,82
150,17
14. 02. 13
1.979
0
50,47
61,27
11,63
1.244,57
12,52
57,23
3.478,32
4.537,37
128,65
26,84
151,73
15. 02. 13
1.882
0
42,43
64,14
18,41
1.430,83
16,73
111,64
4.873,83
3.817,50
190,69
12,87
119,28
16. 02. 13
2.447
0
82,44
85,15
13,75
1.187,72
17,55
100,79
2.134,42
4.389,54
112,08
31,00
211,87
17. 02. 13
1.940
0
72,02
45,01
11,36
1.089,10
9,56
119,39
2.172,34
3.550,68
116,42
21,95
155,17
18. 02. 13
2.314
0
63,94
65,50
10,77
1.109,88
14,26
107,34
3.026,72
4.187,39
101,25
11,22
210,19
Povprečje
2.160
0
60,23
55,30
12,02
1.297,41
12,78
96,68
2.978,73
4.079,37
139,81
20,58
170,53
Priporočilo
2.200

24,88
24,88
17,41

27,61
92,05
550,00/2.400,00
3.745,00
108,29/135,36
10,83/27,07
161,71/174,14

 
S vodenjem prehranjevanja oziroma načrtovanju lahko vidimo kakšna hranila so nam primankovala in katera hranila smo imeli preveč. Na tak način lažje načrtujemo jedilnike v naprej in skušamo pridobiti mankajoča hranila in zmanjšati presežek hranil.

Na podlagi pridobljenih informacij opažam, da mi primankujejo prehranske vlaknine (samo 46 % od potrebnih), kar je zelo težko pridobiti s takim načinom prehranjevanja (zato, ta dieta ni dolgotrajna). Količino zaužite soli imam preveč, tako, da bo treba malenkost zmanjšati. 

Energijska vrednost je v območju načrtovane (povprečje: 2160 kcal). MAKRO-HRANILA (M, B, OH) sem tudi v območju načrtovanega. Sicer nasičene, enkrat-nenasičene MK in holesterol presegam, več kot za 2x priporočljivih vrednosti za zdravo prehrano (zaradi velikega vnosa M, ki je potrebno za to dieto). Brez skrbi, ta višek se vse porabi za energijo, saj telo nima drugje kjer vzet, ker nima OH (glukoze, kot glavni vir enrgije).

Vitamin C ter druge vitamine in minerale nekako dasegam priporočljive vrednosti, vendar zaradi pomanjkanja uživanja sadja in veliko količine zaužite vode, priporočam dodatno uživanje vitaminskih in mineralnih dodatkov (v obliki tablet ali kapsul).